کوئل

کوئل

که انرژی کم ولتاژ باتری را از 12 ولت اولیه به ده ها و حتی هزار ولت کاهش می دهدکوئل شمع از دو مجموعه پیچیده ساخته شده است که با یکدیگر کار می کنند تا ولتاژ خروجی مورد نیاز را تولید کنند.

کوئل جرقه ای، یک مولفه موتور است که ولتاژ بالا را تولید می کند تا سیلندرهای خود را با قدرت تامین کند. این توزیع کننده ای است که جریان را از سیم پیچ به سیلندر منتقل می کند. اتصال بین واحدها از طریق یک روتور و کلاه ارائه می شود. پس از اتصال سیم پیچ به روتور، دومی شروع به چرخش در داخل کلاه می کند. این تضمین می کند ولتاژ ثابت تقریبا ثابت به شمع جرقه است.کوئل به نظر می رسد مانند یک الکترومغناطیس. کلیدی برای درک چگونگی انجام آن چه اتفاق می افتد زمانی که مدار به طور ناگهانی توسط نقاط شکن خراب شود.

پس از جریان جریان باتری از طریق سیم پیچ اولیه و سپس قطع می شود، میدان مغناطیسی سیم پیچ اولیه به طور همزمان سقوط می کند و ولتاژ مورد نیاز برای شمع های جرقه را تولید می کند. بعد، ولتاژ از طریق کوئل دوم به توزیع کننده راه می یابد و در نهایت به شاخه ها نزدیک می شود. هنگامی که جریان بالا آنها را وارد می کند، عملکرد اصلی خود را انجام می دهد - مخلوط سوخت هوا و هوا را احیامی کند.بسته به نحوه انتقال برق به سوکت های جرقه، سیستم های مختلف احتراق وجود دارد.

در وسایل نقلیه بزرگ تر، یک کوئل واحد وجود دارد که برق را به توزیع کننده حمل می کند، که بیشتر آن را به شاخه های احتراق می فرستد. در مدل های جدیدتر، سیستم سنتی "تک کوئل" با توزیع کننده با سیستم "سیم پیچ در پلاگین" جایگزین می شود که قابل اعتماد تر و کارآمد تر از سلف است. به جای یک سیلندر اصلی، سیستم احتراق بدون توزیع دارای یک سیم پیچ برای هر یک از شاخه های جرقه است. از آنجا که کوئل ها به طور مستقیم بر روی شاخه قرار می گیرند، این نوع سیستم جرقه ای اغلب به نام 'coil-on-plug' نامیده می شود.اگر چه سیستم های احتراق به شدت متفاوت هستند، ولی در یک چیز آنها مشترک هستند، دیر یا زود، آنها از بین می روند. علل احتمالی بسیاری برای شکست وجود دارد: روتور و کلاه می توانند به علت انقباض از بین بروند، در حالی که سیم های جرقه ای می توانند عایق الکتریکی خود را در طول زمان از دست بدهند. اما اغلب از اینها، سیلندر احتراق ضعیف یا ضعیف منجر به مشکلات موتور شدید، از جمله تردید و اشتباه در هنگام تسریع، خاموش بودن خلبان، کاهش شتاب، و در نهایت عملکرد موتور کم است. 

بیشتر درباره ساختار کوئل ماشین بدانید :

کوئل خودرو ازنظر ساختاری از دو سیم پیچ و یک هسته مرکزی تشکیل شده که به نام های سیم پیچ اولیه و ثانویه معروف می باشند .

سیم پیچ اولیه :

سیم پیچ اولیه کوئل خودرو را بر روی سیم پیچ ثانویه قرار می دهند تا انتقال حرارت به بیرون به خوبی صورت گیرد . بین سیم پیچ اولیه وثانویه از یک عایق کاغذی استفاده می کنند تا حرارت به سیم پیچ ثانویه آسیب نزند .جنس سیم ها مسی است .تعداد دور سیم پیچ ها بین 250 تا 350 حلقه است و حدود 3 اهم مقاومت آن  می باشد .

سیم پیچ ثانویه :

سیم پیچ ثانویه زیر سیم پیچ اولیه قراردارد و جنس آن از مس است . تعداد سیم پیچ های آن  بین 15000 تا 30000 حلقه است . انتهای سیم پیچ ثانویه به وایر اصلی وصل است تا جرقه را منتقل نماید .

بدنه کویل :

جنس بدنه کوئل ماشین در انتقال حرارت ایجاد شده در سیم پیچ ها دارای اهمیت است  به همین دلیل از آلومینیم استفاده می شود .

آدرس سایت :www.autogolchin.ir

اینستا :mercedesbenzz_golchin


منبع: تعمیرگاه مرسدس بنز گلچین


برچسب‌ها: