شخصیتی خاص از یک کوپه لوکس

شخصیتی خاص از یک کوپه لوکس

گشتاور و تولیدی موتور توسط یک گیرباکس 5 سرعته ساخت ZF به چرخ های عقب انتقال پیدا می کند .به دلیل بهرمندی پاگودا از سیستم تعلیق مستقل در محور جلو و عقب هندلینگ این خودرو بعد از گذشت 43 سال از تولدش هنوز هم قابل تحسین است.به خصوص در عبور از پیچ محور عقب مستقل پاگودا بیشترین نقش را در خوش دستیش دارد.اگر کمی در در زاوایای چرخ محور عقب پاگودا دقت کنید،متوجه می شوید که زاویه کمبر منفی آن کاملا مشخص است .حرکت شیفتر گیرباکس نیز همراه با صدای جذابی است که فقط در این خودرو می توان شنید.فرمان علی رقم نداشتن سیستم هیدرولیک نرم و دقیق عمل می کند.کیفیت سواری پاگودا حتی از بسیاری از خودروهای که در داخل کشور تولید می شود نیز بهتر است .کشش و شتاب مناسبی دارد و همزمان صدای آشنای پیشرانه های مرسدس بنز نیز گوش هایتان را نوازش می دهد.اما SL500 شخصیتی خاص از یک کوپه لوکس است .این خودرو به خودی خود روحی اسپرت و خشن توام با کیفیت یک مرسدس بنز لوکس را دارا است .البته در مورد خودروی گزارش ما باید کمی بیشتر تامل کرد زیرا این خودرو یک SL500 معمولی نیست.نیروگاه 6/4 لیتری این خودرو با استفاده از کیت برابوس موسوم به B50-520 مورد تقویت قرار گرفته است تا قدرت استاندارد خودرو ازعدد 435 اسب بخار به 521 اسب بخار ارتقا یابد.در همین راستا گشتاور نیز ازعدد 700 نیوتن متر در حالت استاندارد به میزان خیره کننده 820 نیوتن متر رسیده است و این اعداد یعنی راننده حق هیچ اشتباهی را ندارد.نقش سولیست این ارکستر آلمانی را نیز شرکت AMG با کیت استیل SL63 اگزوز به عهده دارد.در زمان حرکت با این خودرو می توانید از یکی از دو نرم افزار گیرباکس استفاده کنید .برنامه اول مربوط به رانندگی اکونومیک است که شرایط با توجه به حالت اقتصادی تنظیم می شود .اما اگر قصد دارید از حالت اسپرت گیرباکس استفاده کنید بهتر است اول بدانید که شتاب 0 تا 100 این آلمانی مغرور از 6/4 به 4/4 رسیده است .پس باید کمی در فشردن پدال گاز دقت کنید!

درحالت اکونومیک دندها در دور پایین و متوالی تعویض می شود و هیچ صدایی از اگزوزها به گوش نمی رسد.اما حالت اسپرت گیرباکس یعنی موتور 8 سیلندر تویین توربو تیونینگ شده SL ،هر آنچه در چنته دارد را می تواند در اختیارتان قرار دهد .در این حالت بعد از دور 3 هزار صدای مهیب و جذابی یکه خاص مرسدس بنز است از اگزوزها به گوش می رسد .

صندلی ها در سطحی پایین نصب شده اند و به همین دلیل درهدایت خودرو باید کمی بیشتر به زوایای دماغه دقت کرد سیستم،تعلیق بیش از اینکه اسپرت و خشک عمل کند در جهت جذب جذب ضربات و عدم انتقال آن ها به کابین فعال است و از این حیث بسیار به کلاس S شبیه است.در کل ایت خودرو را باید یک کوپه اسپرت و لوکس نامید که علیرغم قابلیت های اسپرتش در پس انبوه امکانات وآپشن های لوکسش قرار می گیرد .

آدرس سایت :www.autogolchin.ir

اینستا :mercedesbenzz_golchin


منبع: تعمیرگاه مرسدس بنز گلچین


برچسب‌ها: