مرسدس بنز هایی که تا کنون ندیده اید!

مرسدس بنز هایی که تا کنون ندیده اید!

خودرو سازان همواره نقطه نظرات و پیشنهادات دیگران را کنار گذاشته و اقدام به نمونه سازی طرح های منفرد و استثنایی کرده اند.

در این راستا هیچ یک از طرح های ( باتیستا پینین فارینا )که مربوط به سال 1961 است از طرح هایی نبوده اند که تصمیم گیری در مورد آنها به قضاوت عامه گذاشته شود .

از میان طرح های این هنرمند که تا سال 1996 در قید حیات بود می توان به اتومبیل های مانند آلفارمئو اسپایدر و مدلهای مختلف فراری اشاره کرد .همین هنرمند،انواعی از مرسدس را در آن دوران طراحی کرد که عقاید مختلفی در مورد آنها ابراز شد و به طور جدی با تولید آنها مخالفت کردند، بطوری که حتی بعضی از این طرح ها برای آنهایی که با کمپانی مرسدس و تولیدات آ« کاملاً آشنا است چرا که آنها را در آ« زمان فاقد زیبایی لازم می دانستند و آنها را به عنوان یک کار هنری تلقی نمیکردند.

یکی از این طرح ها که توسط پینین فارینا و بر اساس مرسدس 230SL کوپه طراحی و ساخته شد در زمان خود جنجالی در این صنعت بوجود اورد و هنوز بعد از گذشت سالهای سال هرازگاهی از یک نمایشگاه سر در آورده و به معرض دید همگان گذاشته می شود که از جمله این نمایشگاهها باید از نمایشگاه (کنکورد الگانس )کالیفرنیا در سال 1977 نام برد .

داستان این مرسدس از این قرار است که پینین فارینا تصمیم گرفت که مدل 230SL تولیدی خود را در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال 1964 عرضه کند و این بعد از جلسه مهمی بود که با مقامات کمپانی مرسدس برگزار شد و بعضی از اعضاء هیئت مدیره کمپانی با این موضوع موافقتی نداشتند ولی زمانی که تمایل پینین فارینا را برای خرید یک دستگاه مرسدس 230SL و تغییرآن بر اساس سلایق بسیاری از اعضای هیئت مدیره تصمیم گرفته شد که یک دستگاه از این مدل به شهر تورین ایتالیا یعنی جایی که پینین فارینا سکونت داشت منتقل شود.با این تفکر که تغییراتی که بر رو آ« انجام خواهد گرفت تاثیر کلی بر روی این مدل داشته باشد.

بر خلاف انتظار ارباب مطبوعات آ« زمان با تغیراتی که در این مدل ظاهراً توسط پینین فارینا به انجام رسیده بود برخورد نامناسبی کردند و اصطلاحاً طرح ایتالیایی آنرا نپسندیدند.مسئولیت این تغییر و تحول نبود بلکه یک طراح جوان  آمریکایی بنام آقای (تام جاردا) طرح SL را به قوس دار کردن بخش های مختلف آن اصطلاحاً آبکی کرده بود.این رویدادباعث گردید کلیه کلیه برنامه های پینین فارینا در مورد این مدل مردود شده و حتی اجازه تولید محدود آن نیز صادر نشد .

بنابراین از اتومبیل مورد اشاره فقط همین یک دستگاه تولید شد که آن نیز مورد توجه فردی قرار گرفت که از این صنعت و حرفه نبود بلکه یک غول دنیای روزنامه بنام آقای اسپرینگر بود که آن را خریداری کرد و اولین پلاکی که بروری آن قرار گرفت عبارت بود از HH-XY854 .

برای مدت یکسال و شاید اندکی بیشتر،این اتومبیل مورد استفاده این ناشر ثروتمند بود تا اینکه آنرا به همسر سابق خود بنام خانم رزماری هدیه کرد .از آن به بعد این اتومبیل به خریداران متعددی فروخته شد ودر مسیرهای سوئیس و موناکو در تردد بود تا اینکه در سال 1972 به یک کلکسیونر کالیفرنیایی فروخته شد .

مالک فعلی اتومبیل شخصی است به نام آقای وستون هوک که وی یک کلکسیونر بوده و در حال حاضر صاحب دو خودروی مرسدس بنز است که در جهان منحصر بفرد هستند و یکی از آنها توسط پینین فاینا طراحی شده است.ابتدا تصور می شد که هردو دستگاه از مدل SS تولید شده از بین رفته اند.اولی دو سال بعد از پیدایش کاروزریا پینین فارینا در سال 1930 بود که بنابر دستور و حمایت یک اشراف زاده ایتالیایی بنام کنتکارلو فلیچه تروتسی بوجود آمد.

آدرس سایت :www.autogolchin.ir

اینستا : mercedesbenzz_golchin


منبع: تعمیرگاه مرسدس بنز گلچین


برچسب‌ها: